ORDIN nr. 296 din 23 martie 2012
pentru modificarea şi completarea Procedurii privind evaluarea laboratoarelor de
analiză şi încercări în activitatea de construcţii în
vederea autorizării, aprobată prin Ordinul ministrului
dezvoltării regionale şi turismului nr. 1.497/2011
Având
în vedere prevederile art. 30 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în
construcţii, cu modificările ulterioare, ale art. 10 lit. k) din Regulamentul privind controlul de stat al
calităţii în construcţii, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 272/1994, precum şi ale art. 8 alin.
(2), art. 10 alin. (1) şi art. 15 din Regulamentul privind autorizarea
laboratoarelor de analize şi încercări în activitatea de
construcţii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 808/2005,
în
baza prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea
Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobată cu
modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi
completările ulterioare, şi ale art. 3 pct. II lit. c) şi j) din
anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.335/2010 pentru aprobarea
atribuţiilor generale şi specifice, a structurii organizatorice
şi a numărului maxim de posturi, precum şi a normării
parcului auto şi a consumului de carburanţi ale Inspectoratului de
Stat în Construcţii - I.S.C., cu modificările şi
completările ulterioare,
în
temeiul art. 13 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului,
cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul
dezvoltării regionale şi turismului
emite prezentul ordin.
Procedura privind evaluarea laboratoarelor de
analiză şi încercări în activitatea de construcţii în
vederea autorizării, aprobată prin Ordinul ministrului
dezvoltării regionale şi turismului nr. 1.497/2011, publicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 400 din 8 iunie 2011, se modifică şi se
completează după cum urmează:
1.La articolul 5, literele b) şi
d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"b)
Hotărârea Guvernului nr. 1.335/2010 pentru aprobarea
atribuţiilor generale şi specifice, a structurii organizatorice
şi a numărului maxim de posturi, precum şi a normării
parcului auto şi a consumului de carburanţi ale Inspectoratului de
Stat în Construcţii - I.S.C., cu modificările şi
completările ulterioare;
.............................................................................................
d)
Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea
Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobată cu
modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi
completările ulterioare;"
2.La articolul 6, alineatul (2) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2)
În tot cuprinsul prezentei proceduri se utilizează următoarele
abrevieri:
-
ISC pentru Inspectoratul de Stat în Construcţii;
-
PCU pentru punct de contact unic."
3.La articolul 8, alineatul (5) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
"(5)
În urma anunţului, inspectorii evaluatori din cadrul ISC vor evalua
laboratorul şi vor încheia un proces-verbal de evaluare, conform modelului
prevăzut în anexa nr. 4, fără însă a fi necesară
autorizarea lui."
4.Articolul 12 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
Autorizarea
laboratoarelor se face de către ISC prin comisia de autorizare."
5.Articolul 13 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
Comisia
de autorizare a laboratoarelor se constituie şi îşi
desfăşoară activitatea în conformitate cu dispoziţiile
Regulamentului de organizare şi funcţionare a comisiilor de autorizare,
aprobat prin decizie a inspectorului general al Inspectoratului de Stat în
Construcţii - I.S.C."
6.La articolul 14, partea
introductivă a alineatului (1) se modifică şi va avea
următorul cuprins:
(1)
Procesul de autorizare se declanşează prin transmiterea de către
persoana juridică solicitantă la ISC, prin serviciul poştal,
electronic sau prin intermediul PCU electronic de la data la care acesta devine
funcţional, a dosarului de autorizare, care trebuie să
conţină:"
7.La articolul 14 alineatul (1),
după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu
următorul cuprins:
"g)
documente care atestă îndeplinirea cerinţelor de studii şi
experienţă profesională prevăzute în anexa nr. 5."
8.La articolul 14, alineatul (3) se
abrogă.
9.La articolul 15, partea
introductivă a alineatului (1) se modifică şi va avea
următorul cuprins:
(1)
Dosarul prevăzut la art. 14 alin. (1) se analizează, din punctul de
vedere al conformităţii cu cerinţele prezentei proceduri, de
către secretariatul comisiei de autorizare, care verifică
dacă:"
10.La articolul 16, alineatele (2),
(10) şi partea introductivă a alineatului (12) se modifică
şi vor avea următorul cuprins:
"(2)
În termen de 10 zile de la primirea dosarului, comisia de autorizare
comunică solicitantului data la care va avea loc evaluarea la faţa
locului a laboratorului.
.............................................................................................
(10)
Evaluarea laboratorului la care s-au constatat neconformităţi se
consideră încheiată în doar în momentul remedierii acestora.
.............................................................................................
(12)
ISC eliberează autorizaţia, al cărei model este prevăzut în
anexa nr. 11, în cel mult 15 zile de la data înregistrării raportului de
evaluare, pe baza următoarelor documente:"
11.Articolul 17 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
Autorizaţia
emisă de către ISC are termen de valabilitate nelimitat, titularul
autorizaţiei având obligaţia să solicite o dată la 4 ani
reînnoirea acesteia, cu condiţia îndeplinirii continue a cerinţelor
de autorizare."
12.Articolul 19 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
În
situaţia în care nu se îndeplinesc cerinţele de autorizare a
laboratorului solicitant, comisia de autorizare comunică acestuia,
printr-o notă scrisă, decizia de respingere a cererii de autorizare,
care poate fi contestată în termen de 15 zile de la data
comunicării."
13.La articolul 20, alineatul (1) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
(1)
Contestaţiile formulate de către persoanele juridice solicitante
cărora li s-a respins cererea de autorizare se primesc la ISC şi sunt
reanalizate de comisia de autorizare împreună cu toate documentele depuse
la dosar, care va dispune, după caz, admiterea/respingerea
contestaţiei."
14.La articolul 22, alineatele (1), (2)
şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
(1)
Laboratoarele se supun, pe toată durata de valabilitate a
autorizaţiei, condiţiei îndeplinirii continue a tuturor
cerinţelor de autorizare.
(2)
Pe durata valabilităţii autorizaţiei ISC efectuează
inspecţii de supraveghere programate privind verificarea menţinerii
condiţiilor avute în vedere la autorizarea laboratoarelor.
.............................................................................................
(4)
Echipa de inspecţie are ca sarcini principale:
a)
verificarea laboratorului privind menţinerea standardelor de
performanţă declarate şi verificate la autorizarea
iniţială;
b)
efectuarea de inspecţii şi evaluări suplimentare ca urmare a
unor reclamaţii dovedite;
c)
întocmirea unui proces-verbal de evaluare, al cărui model este
prevăzut în anexa nr. 4, în care se consemnează dacă sunt
menţinute criteriile de autorizare, stadiul rezolvării măsurilor
de remediere dispuse la supravegherea anterioară,
neconformităţile depistate în cursul supravegherii, măsuri de
remediere, precum şi alte informaţii necesare."
15.La articolul 23, partea
introductivă a alineatului (2) se modifică şi va avea
următorul cuprins:
"(2)
În situaţia prevăzută la alin. (1), ISC, în termen de 15 zile de
la finalizarea evaluării, va completa anexa la autorizaţia în vigoare
cu toate profilurile şi încercările pentru care se solicită
extinderea autorizării, pe baza următoarelor documente:"
16.La articolul 24, litera a) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
"a)
laboratorul autorizat va notifica ISC despre modificările survenite
şi va transmite un dosar cu acelaşi conţinut ca acela
prevăzut la art. 14 alin. (1) şi o declaraţie pe propria
răspundere a conducerii persoanei juridice titulare a laboratorului din
care să rezulte că laboratorul îndeplineşte în mod continuu
cerinţele de autorizare;"
17.La articolul 24, literele b) şi
c) se abrogă.
18.La articolul 24, litera d) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
"d)
ISC va elibera o nouă autorizaţie în termen de 15 zile de la data
înregistrării solicitării de modificare."
19.La articolul 25, litera a) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
"a)
laboratorul autorizat va transmite o cerere la ISC prin care solicită
evaluarea noului şef de laborator;"
20.La articolul 26, alineatul (2) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2)
În vederea reînnoirii autorizaţiei, laboratorul solicitant transmite ISC
prin unul dintre mijloacele prevăzute la art. 14 alin. (1), cu cel
puţin 45 de zile înainte de împlinirea termenului de 4 ani de la data
emiterii autorizaţiei sau a ultimei reînnoiri, un dosar care trebuie
să cuprindă următoarele documente:
a)
cererea de reînnoire, al cărei model este prevăzut la anexa nr. 12;
b)
lista profilurilor şi încercărilor în construcţii pentru care se
solicită reînnoirea autorizaţiei;
c)
fişa de identificare a laboratorului;
d)
autorizaţia/autorizaţiile şi anexele la aceasta/acestea ale
laboratorului, în original, pentru autorizaţiile emise cu valabilitate
nelimitată;
e)
copii ale autorizaţiei/autorizaţiilor şi anexele la
aceasta/acestea ale laboratorului, pentru autorizaţiile emise cu termen de
valabilitate;
f)
notificarea privind orice modificare a datelor cuprinse în fişele de
prezentare cu privire la structura de personal, aparatura de măsurare,
respectarea condiţiilor declarate şi a criteriilor de
autorizare."
21.La articolul 26, după alineatul
(2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
"(3)
În cazul în care dosarul de reînnoire nu se transmite în termenul prevăzut
la alin. (2), se iniţiază procedura de autorizare a
laboratorului."
22.La articolul 27, alineatele (1)
şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
(1)
Comisia de autorizare, constituită la nivelul ISC, analizează dosarul
depus pentru reînnoirea autorizaţiei laboratorului.
.............................................................................................
(3)
În baza documentelor prevăzute la art. 26 alin. (2) şi a
proceselor-verbale de evaluare întocmite de evaluatori cu ocazia
inspecţiilor de supraveghere programate şi cu ocazia reînnoirii
autorizaţiei, comisia de autorizare propune admiterea sau respingerea
cererii pentru reînnoirea autorizaţiei."
23.La articolul 28, alineatul (1) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
(1)
Reînnoirea autorizaţiilor se va efectua de către ISC în termen de 15
zile de la data înregistrării raportului de evaluare întocmit de comisia
de autorizare, pe baza documentelor prevăzute la art. 26 alin. (2) şi
a procesului-verbal/proceselor-verbale de evaluare în vederea reînnoirii
autorizaţiei, întocmit/întocmite de evaluatori."
24.La articolul 30, partea
introductivă a alineatului (1) se modifică şi va avea
următorul cuprins:
(1)
ISC poate dispune sancţiuni împotriva laboratoarelor autorizate, având în
vedere documentele menţionate la art. 11 lit. g) din Regulamentul privind autorizarea laboratoarelor de
analize şi încercări în activitatea de construcţii,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 808/2005, pentru următoarele
fapte:"
25.La articolul 31, alineatul (2) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2)
Decizia de suspendare a autorizaţiei este luată de inspectorul
general al ISC. Propunerea privind suspendarea autorizaţiei se face în
baza unui referat, elaborat de către direcţia de specialitate din
cadrul ISC."
26.La articolul 31, după alineatul
(2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu următorul
cuprins:
"(21)
ISC comunică laboratoarelor decizia de suspendare a autorizaţiei
şi operează noua situaţie în Registrul laboratoarelor de analize
şi încercări în construcţii, autorizate."
27.La articolul 31, alineatele (3)
şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(3)
După aplicarea/realizarea acţiunilor corective de eliminare a
neconformităţilor care au condus la suspendarea autorizaţiei,
laboratorul va notifica/înştiinţa ISC.
(4)
Inspectorii evaluatori vor efectua, la solicitarea comisiei de autorizare,
după caz, o inspecţie pentru evaluarea modului de eliminare a
neconformităţilor şi, în funcţie de constatări, vor
propune menţinerea sau ridicarea suspendării."
28.La articolul 32, alineatele (2)
şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(2)
Decizia de retragere a autorizaţiei este luată de inspectorul general
al ISC. Propunerea privind retragerea autorizaţiei se face în baza unui
referat, elaborat de către direcţia de specialitate din cadrul ISC.
.............................................................................................
(4)
În cazul retragerii autorizaţiei, laboratorul are obligaţia să
predea autorizaţia/autorizaţiile în original la ISC în termen de 10
zile de primirea comunicării."
29.Articolul 35 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
Laboratoarele
cărora li s-a retras autorizaţia pot solicita o nouă autorizare,
după remedierea deficienţelor, nu mai devreme de 6 luni de la
comunicarea deciziei de retragere a autorizaţiei, prin iniţierea
procedurii de autorizare."
30.Articolul 36 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
Cheltuielile
de autorizare sunt în valoare de 200 lei pentru un set de 5 încercări
şi se modifică prin decizie a inspectorului general al ISC."
31.La articolul 37, alineatul (1) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
(1)
În situaţia desfiinţării/întreruperii activităţii unui
laborator autorizat, conducerea unităţii tutelare va informa în scris
ISC, în termen de 10 zile de la desfiinţare/întreruperea
activităţii."
32.La articolul 37, după alineatul
(2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
"(3)
ISC operează noua situaţie în Registrul laboratoarelor de analize
şi încercări în construcţii, autorizate."
33.La articolul 41, după alineatul
(1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul
cuprins:
"(11)
Cheltuielile pentru emiterea duplicatului sunt în valoare de 100 lei."
34.La articolul 41 alineatul (2),
după litera b) se introduc două noi litere, literele c) şi d),
cu următorul cuprins:
"c)
originalul autorizaţiei deteriorate împreună cu anexele;
d)
dovada achitării cheltuielilor pentru emiterea duplicatului."
35.Articolul 43 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
Urmărirea
aplicării şi controlul respectării prevederilor prezentei
proceduri se fac de către ISC."
36.Anexa nr. 4 se modifică şi
se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din
prezentul ordin.
37.Anexa nr. 5 se modifică şi
se înlocuieşte cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din
prezentul ordin.
38.Anexa nr. 10 se modifică
şi se înlocuieşte cu anexa nr. 3, care face parte integrantă din
prezentul ordin.
39.În întreg cuprinsul procedurii
şi în titlul acesteia, cuvântul "analiză" se
înlocuieşte cu cuvântul "analize".
Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE ŞI TURISMULUI INSPECTORATUL DE STAT ÎN CONSTRUCŢII - I.S.C. |
|
PROCES-VERBAL
de evaluare laborator
|
Evaluare în vederea
menţinerii autorizării |
|
||||
Date de identificare
laborator |
||||||
Proprietar laborator: |
Nr. de înregistrare la
registrul comerţului: |
|||||
Adresă
proprietar: |
CUI societate: |
|||||
Nr. telefon: |
||||||
Adresă laborator: |
Banca/cod IBAN: |
|||||
Numele şi
prenumele inspectorilor |
Nr. legitimaţie |
Numerele de
înregistrare de la: |
||||
|
|
I.S.C. |
|
|||
|
|
Unitatea evaluată |
|
|||
1. Baza legală a
inspecţiei: |
||||||
- Legea nr. 10/1995
privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare - Ordonanţa
Guvernului nr. 63/2001
privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii -
I.S.C., aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu
modificările şi completările ulterioare - Regulamentul privind
controlul de stat al calităţii în construcţii,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 272/1994 - Regulamentul privind
autorizarea laboratoarelor de analize şi încercări în activitatea
de construcţii, aprobat prin Hotărârea Guvernului
nr. 808/2005 - SR EN ISO CEI
17025:2005 şi SR EN ISO CEI 17025:2005/AC: 2007 - Cerinţe generale
pentru competenţa laboratoarelor de încercări şi
etalonări |
- Procedura privind evaluarea
laboratoarelor de analize şi încercări în activitatea de
construcţii în vederea autorizării, aprobată
prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi turismului nr. 1.497/2011, cu
modificările şi completările ulterioare - Reglementări
tehnice (regulamente, proceduri, specificaţii, normative, instrucţiuni,
ghiduri, metodologii, manuale etc.) - Regulamentul privind
activitatea de metrologie în construcţii, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 766/1997, cu
modificările şi completările ulterioare |
|||||
2. Inspecţia s-a
efectuat în prezenta reprezentanţilor laboratorului: |
||||||
Numele şi
prenumele |
Calitatea |
Telefon: |
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
3. La inspecţie
au mai participat: |
||||||
Nume şi prenume |
Calitatea |
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
4. Stadiul
realizării măsurilor constatate anterior: |
||||||
.................................................................................................. .................................................................................................. .................................................................................................. |
||||||
5. Controlul
documentelor (organizare generală şi resurse umane): Răspuns posibil:
DA, NU, N/A (nu se aplică), O (observaţii în caz de neconformitate
sau completări) |
||||||
5.1. Autorizaţia
laboratorului nr. ..../.......... |
|
|||||
5.2. Autorizaţia
de construire a laboratorului nr. ..../.......... |
|
|||||
5.3. Certificat sistem
calitate nr. ..../.......... |
|
|||||
5.4. Regulament de
organizare şi funcţionare (Nu este obligatoriu,
dacă organizarea şi funcţionarea sunt documentate în sistemul
de management) |
|
|||||
5.5. Organigrame
oficiale (ale organizaţiei din care face parte laboratorul, ale
laboratorului) |
|
|||||
5.6. Organizarea
permite activitatea fără presiuni |
|
|||||
5.7. Manual management
calitate (propriu) |
|
|||||
5.8. Proceduri
generale (sistem şi operaţionale) |
|
|||||
5.9. Proceduri de
lucru încercări de laborator |
|
|||||
5.10. Laboratorul
dispune de standarde, normative, legislaţie etc. corespunzătoare
activităţii autorizate |
|
|||||
5.11. Laboratorul
foloseşte personal angajat permanent (lista personalului de
laborator permanent şi/sau cu contract de colaborare) |
|
|||||
5.12. Decizia de
numire a şefului de laborator nr. ..../.......... |
|
|||||
5.13. Decizia de
numire a specialistului de încercări nedistructive nr. ..../.......... |
|
|||||
5.14. Personal tehnic
corespunzător profesional şi numeric |
|
|||||
5.15. Fişe post |
|
|||||
5.16. Se ţine o
evidenţă corespunzătoare a înregistrărilor privind
verificările pct. 5 (cf. pct. 4.13 din SR EN ISO/CEI 17025: 2005/AC:
2007) |
|
|||||
6. Observaţii la
pct. 5: |
||||||
.................................................................................................. .................................................................................................. .................................................................................................. |
||||||
7. Sistemul de
management Răspuns posibil:
DA, NU, N/A (nu se aplică), O (observaţii în caz de neconformitate
sau completări) |
||||||
7.1. Documentele
sistemului de management sunt aprobate |
|
|||||
7.2. Documentele
modificate sunt reexaminate şi aprobate |
|
|||||
7.3. Documentele sunt
identificate şi difuzate în ediţia în vigoare la locurile de
utilizare |
|
|||||
7.4. Se ţine o
evidenţă corespunzătoare a documentelor |
|
|||||
7.5. Este specificat
modul de arhivare a documentelor perimate |
|
|||||
7.6. Este
realizată analiza Sistemului de management al calităţii - SMC
- de către managementul de vârf la intervale planificate pentru a-i
asigura continua conformitate, adecvare şi eficacitate |
|
|||||
7.7.
Înregistrările analizei de management sunt păstrate |
|
|||||
7.8. Este
realizată analiza cerinţelor privind încercările înaintea
emiterii ofertei şi înaintea acceptării
contractului/comenzii/modificărilor la contract/comandă |
|
|||||
7.9. Este asigurat
controlul încercărilor subcontractate |
|
|||||
7.10. Program audit
intern anul ........ |
|
|||||
7.11. Este
asigurată efectuarea la intervale planificate de audituri interne pentru
a stabili dacă se menţin cerinţele sistemului de management
şi cerinţele SR EN ISO CEI 17025:2005/AC: 2007 |
|
|||||
7.12. Managementul
responsabil pe zona auditată a adoptat acţiuni pentru a elimina
neconformităţile detectate şi cauzele acestora, acolo unde a
fost cazul |
|
|||||
7.13. Au fost
întocmite rapoarte de neconformitate |
|
|||||
7.14. Au fost
întocmite rapoarte de acţiuni corective/preventive |
|
|||||
7.15. S-a efectuat
verificarea implementării acţiunilor stabilite |
|
|||||
7.16. Registrul de
reclamaţii |
|
|||||
7.17. Program
instruire personal anul ......./Înregistrări privind realizarea
instruirii |
|
|||||
7.18. Se ţine o
evidenţă corespunzătoare a înregistrărilor privind
verificări ale pct. 7 (cf. pct. 4.13 din SR EN ISO/CEI
1702517025:2005/AC: 2007) |
|
|||||
7.19. Se
arhivează corespunzător documentele |
|
|||||
8. Observaţii la
pct. 7: |
||||||
.................................................................................................. .................................................................................................. .................................................................................................. |
||||||
9. Organizare şi
dotare - spaţiu şi mediu laborator: Răspuns posibil:
DA, NU, N/A (nu se aplică), O (observaţii în caz de neconformitate
sau completări) |
||||||
9.1. Laboratorul este
prevăzut cu utilităţile necesare |
|
|||||
9.2. Spaţii
corespunzătoare păstrare probe |
|
|||||
9.3. Spaţii
şi dotări corespunzătoare efectuare încercări |
|
|||||
9.4. Spaţiu
special amenajat cu fişete metalice/dulapuri sigure, pentru arhivarea
documentelor specifice laboratorului |
|
|||||
9.5. Flux de
încercări organizat corespunzător |
|
|||||
10. Observaţii la
pct. 9: |
||||||
.................................................................................................. .................................................................................................. .................................................................................................. |
||||||
11. Verificare
aparatură şi dispozitive de măsurare Răspuns posibil:
DA, NU, N/A (nu se aplică), O (observaţii în caz de neconformitate
sau completări) |
||||||
11.1. Aparatura de
laborator (Echipamente metrologice de măsură (EMM), echipamente
auxiliare) este identificată/etichetată (în corelare cu lista de
profiluri şi încercări în care este specificată
aparatura/dispozitivele auxiliare utilizate de laborator pentru fiecare
încercare) |
|
|||||
11.2. Registrul de
evidenţă a aparaturii şi echipamente de laborator/Fişe de
evidenţă |
|
|||||
11.3. Laboratorul
dispune de tot echipamentul de măsură şi încercare, precum
şi de materialele, produsele şi dispozitivele auxiliare necesare
efectuării încercărilor, în conformitate cu reglementările
tehnice în vigoare |
|
|||||
11.4.
Instrucţiuni utilizare, funcţionare, întreţinere
aparatură de laborator |
|
|||||
11.5. Aparatura
şi dispozitivele de măsurare defecte sunt identificate |
|
|||||
11.6. Aparatura
şi dispozitivele de măsurare defecte sunt izolate |
|
|||||
11.7. Gradul de
precizie a echipamentelor de măsurare şi încercare este cel
puţin cel indicat de standardul sau norma tehnică de încercare |
|
|||||
11.8. Programe
etalonări/verificări metrologice, verificări aparatură
din laborator anul ....... |
|
|||||
11.9. Se
efectuează etalonarea/verificarea metrologică a echipamentelor de
măsurare şi încercare din laborator |
|
|||||
11.10. Se ţine o
evidenţă corespunzătoare a
etalonărilor/verificărilor metrologice a aparaturii din laborator |
|
|||||
11.11. Se ţine o
evidenţă corespunzătoare a înregistrărilor privind
verificări ale pct. 11 (cf. pct. 4.13 din SR EN ISO/CEI
1702517025:2005/AC: 2007) |
|
|||||
12. Observaţii la
pct. 11: |
||||||
.................................................................................................. .................................................................................................. .................................................................................................. |
||||||
13. Verificare
realizare încercări/emiterea rapoartelor de încercări |
||||||
13.1.
Contracte/Comenzi scrise pentru încercările efectuate |
|
|||||
13.2. Plan control
calitate verificări şi încercări (PCCVI) întocmit pe tipuri de
materiale, faze de control care să includă frecvenţa de
efectuare a încercărilor (se aplică în
cazul laboratoarelor care efectuează încercări pentru operatorul
economic de care aparţine/în cazul contractelor sau lucrărilor unde
este asumată responsabilitatea de către laborator) |
|
|||||
13.3. Se respectă
procedurile de eşantionare, pregătire, efectuare încercări
(după caz) |
|
|||||
13.4. Raportarea
rezultatelor; rapoarte de încercări (corectitudinea redactării,
transmiterii) (conf. anexei 1 pct. 5
- Procedura de autorizare şi cap. 5.10 din SR EN ISO/CEI
1702517025:2005/AC: 2007) |
|
|||||
13.5. Asigurarea
trasabilităţii încercărilor şi rezultatelor |
|
|||||
13.6. Se ţine o
evidenţă corespunzătoare a înregistrărilor privind
verificări ale pct. 13 (cf. pct. 4.13 din SR EN ISO/CEI 17025:2005/AC:
2007) |
|
|||||
14. Diverse Răspuns posibil:
DA, NU, N/A (nu se aplică), O (observaţii în caz de neconformitate
sau completări) |
||||||
14.1. A fost
dispusă suspendarea autorizaţiei laboratorului |
|
|||||
14.2. A fost
dispusă retragerea autorizaţiei |
|
|||||
14.3. După
remedierea neconformităţilor care au dus la suspendarea
autorizaţiei, reînceperea activităţii s-a efectuat pe baza
reconfirmării certificatului de autorizare de către comisia de
autorizare |
|
|||||
15. Observaţii la
pct. 14: |
||||||
.................................................................................................. .................................................................................................. .................................................................................................. |
||||||
16. Alte
constatări |
||||||
.................................................................................................. .................................................................................................. .................................................................................................. |
||||||
17.
Neconformităţi constatate: |
Abateri faţă
de: |
|||||
.................................................................................................. .................................................................................................. .................................................................................................. |
............................... ............................... ............................... |
|||||
18. Măsuri
dispuse |
||||||
01 |
|
Termen: |
||||
Răspunde: |
||||||
02 |
|
Termen: |
||||
Răspunde: |
||||||
03 |
|
Termen: |
||||
Răspunde: |
||||||
04 |
|
Termen: |
||||
Răspunde: |
||||||
Responsabilii
desemnaţi în prezentul raport de evaluare vor prezenta în scris la ISC
modul de ducere la îndeplinire a măsurilor stabilite |
TERMEN: |
|||||
19. Paginile anexate,
în număr de ......... fac parte integrantă din prezentul
proces-verbal. |
||||||
Prezentul
proces-verbal de evaluare a fost întocmit în ............. exemplare, câte
unul pentru fiecare parte semnatară. |
||||||
SEMNĂTURI |
||||||
Din partea ISC: Nume: Prenume: Semnătura: |
Din partea: |
|||||
În
cazul în care spaţiile alocate rubricilor sunt insuficiente, se pot
ataşa pagini care devin parte integrantă a procesului-verbal de
evaluare.
Cerinţe
de studii şi experienţă profesională pentru evaluarea
personalului
Cerinţe de calificare |
||
Studii |
Vechime în activitatea de laborator |
|
III |
Tehnician -
specializarea: construcţii/chimist
(materiale de construcţii) |
5 ani |
Studii de scurtă
durată/Subinginer/Licenţă - specializarea: |
2 ani |
|
- Construcţii
civile, industriale şi agricole, Căi ferate, drumuri şi
poduri, Amenajări şi construcţii hidrotehnice,
Îmbunătăţiri funciare, Instalaţii, Inginerie civilă |
||
- Chimie
anorganică |
||
- Chimie (materiale de
construcţii) |
||
- Alte
specializări - conform domeniului de activitate al laboratorului
(energetică şi electrotehnică, tehnologia sudurii etc.) |
||
Studii de lungă
durată/Inginer/Master/Doctorat - specializarea: |
1 an |
|
- Construcţii
civile, industriale şi agricole, Căi ferate, drumuri şi
poduri, Amenajări şi construcţii hidrotehnice,
Îmbunătăţiri funciare, Instalaţii, Inginerie civilă |
||
- Chimie
anorganică |
||
- Chimie (materiale de
construcţii) |
||
- Alte
specializări - conform domeniului de activitate al laboratorului (ing.
geolog, energetică şi electrotehnică, tehnologia sudurii etc.) |
||
II |
Studii de scurtă
durată/Subinginer/Licenţă - specializarea: |
5 ani |
- Construcţii
civile, industriale şi agricole, Căi ferate, drumuri şi
poduri, Amenajări şi construcţii hidrotehnice,
Îmbunătăţiri funciare, Instalaţii, Inginerie civilă |
||
- Chimie
anorganică |
||
- Chimie (materiale de
construcţii) |
||
- Alte
specializări - conform domeniului de activitate al laboratorului (ing.
geolog, energetică şi electrotehnică, tehnologia sudurii etc.) |
||
Studii de lungă
durată/Inginer/Master/Doctorat - specializarea |
2 ani |
|
- Construcţii
civile, industriale şi agricole, Căi ferate, drumuri şi
poduri, Amenajări şi construcţii hidrotehnice,
Îmbunătăţiri funciare, Instalaţii, Inginerie civilă |
||
- Chimie
anorganică |
||
- Chimie (materiale de
construcţii) |
||
- Alte
specializări - conform domeniului de activitate al laboratorului (ing.
geolog, energetică şi electrotehnică, tehnologia sudurii etc.) |
||
I |
Studii de lungă
durată/Inginer/Master/Doctorat - specializarea: |
3 ani |
- Construcţii
civile, industriale şi agricole, Căi ferate, drumuri şi
poduri, Amenajări şi construcţii hidrotehnice,
Îmbunătăţiri funciare, Instalaţii, Inginerie civilă |
||
- Chimie
anorganică |
||
- Chimie (materiale de
construcţii) |
||
- Alte
specializări - conform domeniului de activitate al laboratorului (ing.
geolog, energetică şi electrotehnică, tehnologia sudurii etc.) |
Specialist
încercări nedistructive
Vechime minimă în activitatea de laborator |
||
Studii de lungă
durată/Inginer/Master/Doctorat |
Absolvent de facultate
tehnică |
4 ani |
Studii de scurtă
durată/ subinginer/Licenţă |
||
Curs de instruire în
domeniu |
||
Alte documente
eliberate de Comisia Naţională pentru Controlul
Activităţilor Nucleare - CNCAN, Inspecţia de Stat pentru
Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de
Ridicat - ISCIR (după caz) |
MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE ŞI TURISMULUI INSPECTORATUL DE STAT ÎN CONSTRUCŢII - I.S.C. |
|
RAPORT
DE EVALUARE a laboratorului de analize şi încercări în activitatea de
construcţii
Instituţia
tutelară: |
Nr. registrul
comerţului: |
|||||
CUI societate: |
||||||
Adresa
instituţiei tutelare: |
Nr. telefon: |
|||||
Nr. fax: |
||||||
Adresa laboratorului: |
Nr. telefon laborator: |
|||||
Nr. fax laborator: |
||||||
Baza legală a atestării: |
||||||
- Legea nr. 10/1995
privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare - Ordonanţa
Guvernului nr. 63/2001
privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii -
I.S.C., aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu
modificările şi completările ulterioare - Regulamentul privind
controlul de stat al calităţii în construcţii,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 272/1994 - Regulamentul privind
autorizarea laboratoarelor de analize şi încercări în activitatea
de construcţii, aprobat prin Hotărârea Guvernului
nr. 808/2005 - SR EN ISO CEI 17025:
2005 şi SR EN ISO CEI 17025: 2005/AC: 2007 - Cerinţe generale
pentru competenţa laboratoarelor de încercări şi etalonări |
- Procedura privind evaluarea
laboratoarelor de analize şi încercări în activitatea de
construcţii în vederea autorizării, aprobată
prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi turismului nr. 1.497/2011, cu
modificările şi completările ulterioare - Reglementări
tehnice (regulamente, proceduri, specificaţii, normative,
instrucţiuni, ghiduri, metodologii, manuale etc.) - Regulamentul privind
activitatea de metrologie în construcţii, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 766/1997, cu
modificările şi completările ulterioare |
|||||
Comisia de autorizare,
compusă din: |
Nume şi prenume |
|||||
Preşedinte |
|
|||||
Membru |
|
|||||
Membru |
|
|||||
Secretar comisie |
|
|||||
În urma
analizării dosarului de autorizare de către comisia de autorizare
s-au constatat următoarele: |
||||||
Nr. crt. |
Criteriul analizat |
DA |
NU |
|||
1. |
Fişa de
identificare este completată cu toate datele de identificare necesare în
faza de autorizare/extindere/modificare/reînnoire? |
|
|
|||
2. |
Lista documentelor
sistemului de management al calităţii conţine documentele
necesare funcţionării sistemului? |
|
|
|||
3. |
Lista profilurilor
şi încercărilor de laborator pentru care se solicită
autorizarea |
|
|
|||
4. |
Chestionarul de
informare şi autoevaluare s-a completat conform cerinţelor etapei
de autorizare/extindere/modificare/reînnoire? |
|
|
|||
5. |
S-a constatat
realizarea tuturor acţiunilor corective stabilite în procesul-verbal
rezultat în urma verificărilor efectuate în baza chestionarului de
informare şi autoevaluare? |
|
|
|||
Alte constatări
rezultate în urma analizei: |
||||||
|
||||||
|
||||||
Paginile anexate, în
număr de ........., fac parte integrantă din prezentul raport de
evaluare |
||||||
CONCLUZIA COMISIEI DE
AUTORIZARE În urma analizei
documentelor, laboratorul ............................, cu sediul
............................, îndeplineşte/nu îndeplineşte
cerinţele de autorizare/extindere/modificare/reînnoire. |
||||||
Comisia de autorizare |
Nume şi prenume |
Semnătura |
||||
Preşedinte |
|
|
||||
Membru |
|
|
||||
Membru |
|
|
||||
Secretar comisie |
|
|
||||
Prezentul
raport de evaluare a fost întocmit în ....... exemplare.
Publicat
în Monitorul Oficial cu numărul 213 din data de 30 martie 2012